Pregled dogajanja v programskem obdobju 2014-2020

Besedilo: LAS Od Pohorja do Bohorja je na svojem območju znotraj programskega obdobja 2014-2020 uspelo doseči pripravljenost lokalnega okolja po skupnem sodelovanju in izvedbi skupnih razvojnih aktivnosti.

V nadaljevanju na kratko predstavljamo projekte, ki so bili izbrani v prvem javnem razpisu leta 2018 znotraj Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja.

1. Dežela Vile Eksene

Projekt Dežela Vile Eksene je zajemal postavitev razgibanega in pestrega otroškega igrišča, s kakovostnimi raznovrstnimi igrali, ki otrokom nudi okolje in sredstvo za preživljanje prostega časa in zabavo ter razvijanje psihosenzoričnih, psihomotoričnih sposobnosti, domišljije in socialnih veščin. Aktivnosti projekta so bile izdelava igral in postavitev igrišča, ter izvedba dogodkov in delavnic.

2. Apartmaji Cokla Zero

Namen projekta je bila nadgradnja apartmajev Cokla v samooskrbni objekt Apartmaji Cokla »ZERO« (ACZ), izvedba delavnic o samooskrbnosti, poudarek pa je bil na varovanju narave in skrbi za okolje, saj bodo gostje s svojim bivanjem ničelno oziroma minimalno vplivali na okolje.

3. Razvoj turistične infrastrukture v Vitanju, z ureditvijo postajališča za avtodome in skupnega medgeneracijskega igrišča

V osredju projekta je bila ureditev postajališča za avtodome z ureditvijo skupnega medgeneracijskega igrišča za vse starostne skupine, predvsem za otroke in mlade, z namenom vzpodbujanja trajnostnega turizma, z vzpostavitvijo skupnih prostorov ter športnih in rekreativnih površin.

Postajališče za avtodome, športno igrišče ter urejeno in vzpostavljeno okolju prijazno igrišče, funkcionira kot zaokrožen skupen medgeneracijski prostor - Igrivo Stičišče, z namenom dviga kvalitete bivanja, ohranjanja prebivalstva v občini Vitanje, ter privabljanja obiskovalcev.

4. Odprto učno okolje za vse generacije

Ureditev odprtega učnega okolja v treh krajih: Slovenske Konjice, Stranice in Špitalič z geomantično analizo ovrednotenega vitalno-energijskiega potenciala lokacij, ki zagotavlja optimalno zdravje prostora, vrednotenje dediščine in prepoznavane identitete prostora za izvajanje dejavnosti. Učilnice na prostem z inovativnim pristopom interpretacije naravne in kulturne dediščine in izoblikovanimi programi odprtega učnega okolja za vrtce, šole, domačine in obiskovalce omogočajo izvajanje različnih aktivnosti.

5. Navdih trajnosti

Projekt je izhajal iz razvojnih potreb uporabe in vključevanja lokalnih kapacitet, ki so še bile neizkoriščene. Zaradi slabo razvitih animacijskih, prostočasnih aktivnosti, ki so zgolj na področju hrane in pijače, je projekt omogočal možnost aktivnega preživljanja prostega časa, ki je v trendu in prinaša nove možnosti za zelena lokalna delovna mesta ob hkratnem varovanju okolja.